Report bugs or give feedback for CrossCode.

Portuguese translation

no avatar
User

carlosdaniel45

1

Mon Jan 30, 2017 3:17 am

Portuguese translation

by carlosdaniel45 » Mon Jan 30, 2017 3:22 am

Could you put Portuguese translation
The game is incredible, but it is difficult to understand the history of the game in English ;) ;) ;)

*Translated by google translate*
no avatar
User

axellslade

1

Sat Mar 04, 2017 3:01 am

Sao Paulo, Brazil

Re: Portuguese translation

by axellslade » Sat Mar 04, 2017 3:06 am

pt-BR: Adoraria fazer a tradução em português brasileiro para este game. Assisti vários streamings no Twitch e me apaixonei por ele! Me lembra muito Secret of Mana, que eu adorava jogar no meu SNES!

en-US: I'd love to do the brazilian portuguese translation for this game. I've watched many streamings on Twitch and fell in love for it! Reminds me a lot of Secret of Mana, which I loved to play on my SNES!
User

heydogers

20

Thu Jan 22, 2015 5:00 pm

São Paulo, Brazil

by heydogers » Sun Mar 05, 2017 12:58 am

PT-BR: Cara, há um tempo atrás eu tinha começado a traduzir o jogo por conta própria via hack (descompactando o jogo e traduzindo cada json/js existente) Só que o Felix me falou em uma live antiga que ele vai modificar o editor do jogo para aceitar outros idiomas (que espero eu que tenha o pt-br incluso) para traduzir tudo de uma vez só.

Meu sonho um dia é ter esse jogo traduzido em pt-hue-br!

PS: Na época, eu estava traduzindo a versão 0.4 - porém eu infelizmente perdi os arquivos.
Os programas que eu usei para fazer esse trampo foi o Universal Extractor, Sublime Text 3 e uma versão a parte do Node-Webkit.

EN-US: Some time ago I had started to translate the game on my own via hack (unpacking the game and translating every existing json/js) But Felix told me in an old live he goes modify the game editor to accept other languages (which I hope has pt-br included) to translate all at once.

My dream is to have this game translated into my native language, it would be awesome!

PS: At the time, I was translating the version 0.4 - but I unfortunately lost the files.
The programs that I used to do this trick was Universal Extractor, Sublime Text 3 and a separate version of Node-Webkit.

// I apologize if you have any spelling mistakes - my english is no longer the best and I'm using google translator (which does not help either!) //
Brazilian RPG-Maker Developer and a crazy one by Cross-Code!
Twitter -- @themitosan
Instagram -- @themitosan
User

heydogers

20

Thu Jan 22, 2015 5:00 pm

São Paulo, Brazil

by heydogers » Fri Mar 17, 2017 7:50 pm

axellslade wrote:pt-BR: Adoraria fazer a tradução em português brasileiro para este game. Assisti vários streamings no Twitch e me apaixonei por ele! Me lembra muito Secret of Mana, que eu adorava jogar no meu SNES!

en-US: I'd love to do the brazilian portuguese translation for this game. I've watched many streamings on Twitch and fell in love for it! Reminds me a lot of Secret of Mana, which I loved to play on my SNES!

Bro, posso te animar um tiquinho?
Brazilian RPG-Maker Developer and a crazy one by Cross-Code!
Twitter -- @themitosan
Instagram -- @themitosan